Althea Malaysia : Korean Beauty and Cosmetic

Althea Malaysia : Korean Beauty and Cosmetic

Semalam saya telah upload satu iklan produk penjagaan kulit wanita dan terus terang saya cakap, saya bukanlah seorang agent produk tersebut.

Oleh itu saya akan membantu pihak cik/puan jikalau kamu semua nak beli produk tersebut secara online. Ianya sangat mudah hampir sama seperti pembelian barangan di dalam Zalora mahupun Lazada.  Sudah menjadi trend terkini membuat pebelian secara online. 

Sila layari Althea Malaysia Korea terlebih dahulu dan anda perlu mempunyai akaun untuk membuat pembelian. Kalau stakat nak windows shopping ajer no problem sis! Tutorial ini menggunakan webmobile yer. Samer ajer...

1. Sign up untuk register akaun.





2. Isikan maklumat seperti nama dan email anda. Alamat email akan digunakan untuk login nanti. Anda akan mendapat 15point secara percuma daripada Althea. 1point = RM1.00



3. Selepas mengisi kesemua maklumat anda, anda boleh mula shopping dengan membuat carian pada kategori (Skincare, Makeup, Hair & Body, dll).



4. Jika ada yang menusuk kalbu anda, klik saja pada gambar tersebut dan klik pada Add to Bag. Ini bermaksud barangan anda akan berada dalam list item ketika membuat pembayaran.



5. Setelah selesai membuat pembelian, klik saja pada ikon shopping bag yang tertera nombor item yang telah anda pilih.



6. Jika anda mahu gunakan point untuk redeem, anda boleh drag brape banyak points yang anda mahukan dan sistem akan membuat pengiraan berapa jumlah yang perlu dibayar. Setelah itu, klik pada ikon Checkout.



7.  Seterusnya isikan billing shipping atau alamat penghantaran andadan pilih cara pembayaran anda. Anda boleh gunakan kad kredit atau debit kad anda. Jika nak guna kad debit, sila pastikan kad debit anda tidak luput.




8. Anda akan mendapat pengesahan pembayaran dan proses penghantaran akan mengambil masa 1 ke 2minggu kerana barangan dihantar terus dari Korea. Kos shipping juga perlu ditanggung melainkan juka anda membuat belian mencapai MYR150 maka ianya adalah percuma.





Selamat mencuba sis!

This is Awesome guys!




Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam