Arnold Cycling Cafe, Kota Bharu

Arnold Cycling Cafe, Kota Bharu

Seperti di negeri yang lain, owner cafe di Kota Bharu pon tidak mahu ketinggalkan dengan menwujudkan lebih banyak kedai jenis hipster dan santai ini.

Minggu lepas saya lepak di kedai Arnold Cycling Cafe yang terletak di Jalan Kebun Sultan. Kedai Cafe ini adalah kedai yang kedua selepas ianya dibuka di KB Mall pada beberapa tahun yang lalu. 

Landmark nak cari kedai ini adalah berhampiran dengan Chinatown KB di Jalan Kebun Sultan dan lebih senang di Auto Finance Center Maybank, Kalau xjumpa jugak korang Waze atau google maps sajah yer.

Kedai ini memang awesome pasal owner dia adalah seorang pengayuh mountain bike. MTB bikers dialu-alukan disini kerana ada port untuk lepak diluar dan didalam. Sangat syiok dan santai di kedai ini... owner lebih gemarkan menggunakan konsep natural dan beberapa sentuhan urban. 

Kedai Cafe yang boleh dikatakan besar menjadikan lebih selesa walapun ramai orang. Kedai ini mendapat status Halal yer dan jangan was-was walaupon ramai orang bukan Muslim lepak. Orang cina di Kelantan just nice bro... makan budu punya.

Disebabkan kedai Cafe yang lebih hispster dan urban, menu minuman lebih tinggi jika nak dibandingkan dengan kedai kopitiam yang lain disekitar KB. Tapi its not to bad... Saya order Signature Chocolate Ice yang mampu minumannya menggoncangkan perut yang kacak ini.

Terdapat beberpa menu makanan seperti sandwich dan burger. Juga terdapat cake dan muffin. Saya tak order makanan, pasal dah makan kat umah.

Saya mengharapkan lebih banyak kedai cafe ini wujud dengan persaingan yang sihat. Saya best dan awesome yer lepak kat sini.

This is Kota Bharu.

This is Awesome dude...










Comments

ZachSaMe said…
kalau x silap, cycling cafe ni dah tutup ... sayang betul sbb memang cafe kota bharu ini one of my fav!

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam