Populasi Perumahan Hong Kong

Populasi Perumahan Hong Kong

Lepas aku tgk gambar nih di China.smack, seriously kita perlu bersyukur pada Illahi kerana kita dpt lahir dimuka bumi Malaysia.

Hong Kong sejak dari dulu lagi dilanda masalah dengan kepadatan penduduk yang membiak dari semasa ke semasa sehingga kerajaan terpaksa menghadkan rakyat mereka dari melahirkan zuriat mereka. Kepadatan penduduk seramai lebih 7 juta manusia dan berkeluasan seluas 1,104km persegi menyebabkan pemaju rumah menjadi sakit otak.

Kebanyakkan perumahan penduduk Hong Kong telah di'transformasi'kan kearah multi-storey house untuk memberi laluan pada pembangunan yang lain.

Terdapat sebanyak 6588 buah multi-storey untuk perumahan telah dibina di Hong Kong yang juga telah mengalahkan bandar New York punya multi-storey house - 5818 buah. Demmmmm.....

Dibawah adalah beberapa gambar yang diambil oleh jurufoto German dan beliau telah mengumpul gambar2 multi-storey house yang tumbuh mcm cendawan di Hong Kong dan apa yang anda lihat ianya bukanlah gambar photoshop atau copy paste. Ianya adalah reality di Hong Kong.












Source : chinasmack.com | hongkong.wikipedia.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam