Posts

Showing posts with the label london

Bercuti ke London & Paris 2024 (Trip 10hari) - Day 10

Image
Bercuti ke London & Paris 2024 (Trip 10hari) - Day 10 Pagi ni dengan penuh bersemangat bangun untuk pulang ke tanah air. Seawal jam 0600pagi kami dah berkumpul di lobby. Flight balik jam 1030pagi. Tak payah tipu laa kalau nak balik rasa sedih. Kalau dah travel lebih 5 hari ni, badan mesti homesick pastu paling kau rindukan adalah nasi lemak sambal sotong.  Pergi saja laa mana-mana negara pun, tak kira laa sapa. Yang menyatukan orang Malaysia di negara aisng ni adalah nasi lemak dengan nasi goreng udang. Itu je. Tak payah sembang kau tak pandai makan nasi pagi-pagi kat luar negara. Ko suakan sambal sardin kat hidung dia pasti beliau bantai nasi goreng sambal sardin dengan lahap sekali. Maka, jauh berjalan tak apa... jangan lupakan asal-usul kita. Tapi harus diingatkan juga. Kalau travel asik nak makan selera kampung kita payah juga. Kena laa lapik-lapik dengan makan tempat orang jugak. Kalau sehari tak jumpa nasi terus mengigil tangan. Elok awak pergi travel ke Negeri Sembilan h...

Bercuti ke London & Paris 2024 (Trip 10hari) - Day 6

Image
Bercuti ke London & Paris 2024 (Trip 10hari) - Day 6 Hari ni adalah hari terakhir berada di Kota London. Seterusnya kami bertolak ke Kota Paris pula menggunakan highspeed train TGV. Memandangkan harini tak rushing sangat, teruskan packing bag yang makin membuak-buak ni sambil sarapan dalam bilik hotel saja. Hotel Premier Inn ni sempoi jugak. Facilities dia cukup complete dan kalau ambil bilik family agak besar dan luas untuk keluarga yang bawa anak 1-2 orang. Ada katil kecil untuk anak-anak tido dan masih ada lagi space untuk bukak beg dengan meja tulis.  Kopi dia free all of time, tak cukup turun bawah amik saja ditempat yang disediakan. Cuma jangan jadi sakai perangai kampung amik semua amenities yang dorang bagi. Ambil untuk keperluan sahaja ya. Urusan check-out senang saja, boleh drop key dan self check-in. Dorang malas nak tengok muka korang untuk check-out... hahahahaa Maka marathon tarik luggage 25kg bermula! Ini kali agak terasa beb jalan kaki tarik beg. Masa sampai tak...

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...