Posts

Showing posts with the label review

Flight Review : Economy Class Royal Dutch Airline (KLM)

Image
Flight Review : Economy Class Royal Dutch Airline (KLM) Tahun lalu saya jalan-jalan ke Jakarta Bandung dengan keluarga saya. Lama tak pergi ke Bandung lepas tu macam best pula duk tengok orang pergi ke sana hanya naik high-speed train dia saja. Maka kita set satu date trave ke sana. Dalam mencari tiket flight, nampak KLM ada buat promo dengan harga RM450 return tapi tak termasuk luggage. Jadi saya add-on luggage untuk wife sebanyak 25kg sahaja.  KLM ni konsep dia hand-carry 11kg, memadai untuk saya dan Nazril bawa bag-pack dan hand carry. Untuk wife memang kena amik luggage ke dia pasal dia banyak barang pastu membeli pun banyak. Flight KLM ni adalah flight transit dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, dan dorang sambung ke Jakarta. Lepas booking tiket, korang boleh request Halal meals dalam manage booking. Tapi disebabkan flight ni transit di KL, maka, satu kapal tu adalah halal melas pasal guna catering Brahims melainkan alcohol-beer yang disediakan dalam kapal. Tu masih tak halal ye g...

Shangri-La Golden Sands Batu Ferringi Penang

Image
Shangri-La Golden Sands Batu Ferringi Penang Minggu ni dah masuk cuti sekolah, sebenarnya agak terlewat untuk saya upload posting kali ini. Tapi saya share jugak kalau parents tak tau nak bawa anak pergi mana, ada modal lebih sikit boleh lajak pergi ke Pulau Pinang atau senang dipanggil Penang. Saja nak habaq mai, birthday anak saya yang lalu saya suka buat short vacay biasanya sabtu ataupun ahad. Setakat gi Penang, lepas subuh terus gerak, 4jam dah sampai dari KL. Terus boleh layan nasi kandar dengan majunya! Jadi pilihan kali ni kami menginap di Shangri-La Golden Sands Batu Feringgi, memandangkan dapat voucher discount Platinum dari Agoda, so kita redeem dapat 50% lepas checkout. Ngam kan. Harga bilik bermula RM380-RM700 bergantung pada cuti weekend ataupun public holiday. Jadi kalau booking in short date, memang mahal. Kena rancangan cuti dan jadual anda. Nak murah sikit boleh try hari Jumaat ke. Apa yang saya nak review hotel ni agak best sama seperti Hard Rock Penang. HR Penang ma...

Flight Review : Economy Class Saudi Airline

Image
Flight Review : Economy Class Saudi Airline December tahun lalu saya travel ke Manchester menggunakan Saudi Airline. Disebabkan pencarian tiket murah dapat ke Saudi Airline pada waktu itu, maka kita beli dan naik sahaja dengan duration penerbangan 14jam. Waktu itu saya berjaya beli tiket ini dnegan harga RM2500 retrun KL - Manchester - KL, dan transit di Jeddah selama 9jam.  Yaaa kalau korang naik Saudi, transit dia samada Riyadh, Madinah ataupun Jeddah. Kalau nak tunaikan umrah pun boleh, kita akan dapat free visa on arrival. Cuma minimum time untuk transit keluar adalah 6jam.  Jika korang nak transit keluar buat umrah, korang boleh pilih transit lama iaitu 24jam, 48jam, ataupun 72jam. Maybe kena topup sikit untuk transit yang lama tapi masih berbaloi lagi. Mari saya kongsi pengalaman terbang bersama Saudi Airline (SA) versi economy class ni. Masa travel December haritu, saya ambil transit paling cepat dan paling murah. Masa flight KL - Jeddah transit dia 8.5jam, bengkok juga...

Flight Review : Economy Class Singapore Airline

Image
Flight Review : Economy Class Singapore Airline Beberapa bulan lalu penerbangan Singapore Airline dari London ke Singapore telah membuat emergency landing di Bangkok disebabkan kapal terbang SQ321 dilanda air turbulence yang teruk menyebabkan 1 kematian dan 30 cedera termasuk anak kapal. Air turbulence diudara memang bukan perkara biasa. Walau saya selalu terbang, bila announcement dari captain yang menyuruh anak kapal duduk disebabkan air turbulence saya sendiri akan mula cuak. Ini bermaksud kapal terbang akan mengalamai turbulence yang agak kuat dan pada waktu tersebut tak sesuai sangat nak makan atau minum. Walaubagaimanapun itu adalah kehendak Tuhan yang menentukan perjalanan kita baik atau buruk. Kita hanya perlu berdoa sahaja. Mari saya kongsikan pengalaman terbang Bersama Singapore Airline semasa trip February yang lalu. Tak dinafikan walau terbang economy class, saya sangat berpuas hati dan dapat layanan terbaik daripada cabin crew. 2 minggu sebelum terbang, saya telah memesan ...

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...