Posts

Showing posts with the label hongkong

Jalan - Jalan ke Hong Kong Disneyland

Image
Jalan - Jalan ke Hong Kong Disneyland Pertama kali saya bawak keluarga kecil ini mengunjungi HK Disneyland, sebelum ni hanya ke Legoland JB sahaja. Maka janji ditepati kali ini! Seperti entry sebelum ni, saya dah beli tiket Disneyland dengan menggunakan aplikasi Klook. Lebih jimat membuat pembelian guna Klook ini pasal ianya datang bersama voucher yang korang boleh gunakan semasa checkout. Salah satu contoh adalah saya mendapat voucher CNY daripada Klook (Via Email) yang mengatakan setiap pembelian RM500 keatas akan mendapat diskaun sebanyak RM88.00. Sememangnya harga tiket Disneyland untuk Dewasa adalah RM270.00 dan RM190.00 untuk kanak-kanak jika dengan Klook dan gunakan voucher tadi untuk penjimatan yang lebih. Boleh juga kalau nak beli direct pada website, tapi harga tiket didalam website lebih mahal berbanding dengan aplikasi travel agent seperti Klook atau Viavia. Pembelian tiket dibuat secara online sahaja dan anda akan menerima satu email daripada Klook iai...

Bercuti ke Hong Kong 2019 - Day 4

Image
Bercuti ke Hong Kong 2019 - Day 4 Hari ini adalah hari terakhir kami di Hong Kong, tak boleh duduk lama-lama nanti senak perut beb. Hahahaha...  Pagi kami adalah bersiap sedia dengan sarapan pagi dan juga sedikit bekalan makanan untuk di Airport.  Proses check-out kami berjalan dengan lancar, tunggu hotel shuttle bus untuk ke Tsing Yi Airport Station. Sementara dok tunggu di Lobby tu, sempat la jugak pusing-pusing kejap apa yang ada di Lobby. Layan si Nazril bergambar pastu Umi dia plak bergambar. Bila shuttle bus dah sampai, rupanya ramai pulak orang - nasib baik muat luggage besar kami depa sumbat kat dalam tu. Kalau idak takkan nak riba plak luggage besar kan. Tiba di Tsing Yi Airport Station, topup Octopus Card dulu pasal balance dah ciput. Ticket fare adalah HKD65.00 dari Tsing Yi ke Airport. Tak jauh mana pun lebih kurang 20minit perjalanan non-stop. Setelah sampai di Airport Station, kalau korang naik MAS, Cathay Pacific atau primary Airlines, koran...

Bercuti ke Hong Kong 2019 - Day 3

Image
Bercuti ke Hong Kong 2019 - Day 3 Cuaca pada pagi hari ketiga kami agak nice-nice. Macam biasa, sarapan pagi dihotel dahulu sebelum memulakan perjalanan memasuki kotaraya Hong Kong. Sebenarnya mencari makanan halal di HK tidak susah mana pun, guna saja Google Maps dan search Halal pada kawasan anda duduk. Nanti akan ada senarai kedai kedai halal yang didaftarkan bersama Google. Cuma, harga makanan di HK ni memang senak perut bro... Kalau ko nak makan fish dan chips pun dah kena RM50.00 sebesar tapak tangan, nasi goreng halal pun lebih kurang juga macam tu. Jadi alangkah lebih baik jika kita dapat berjimat cermat dengan membuat persiapan bekalan untuk makan pagi dan tengahhari. Nice! Kami turun di lobby dan bersedia menunggu hotel shuttle bus untuk ke Tsim Sha Tsui. Malas nak naik MTR, baik naik shuttle yang free ni. Plan pagi ni nak pergi ke The Peak pada jam 11:00pagi, ada banyak masa lagi maka kami pusing-pusing di taman yang terletak pada belakang Masjid Kowloon....

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...