Logo Merdeka 2012

Logo Merdeka 2012

What a waste, speechless, no idea...
Tiap tiap tahun kita akan menyambut hari kemerdekaan pada 31 Ogos. Maka datangnya Hari Kemerdekaan ini akan datang bersama logo dan mottonya.

Motto hari kemerdekaan tahun ini adalah "Janji Ditepati". Lebih malang lagi ciptaan logo hari kemerdekaan 2012 kali ini sungguh kreatif dan penuh kesenian.

Aku tak pasti logo ini dah officially launch untuk hari kemerdekaan atau hanya troll untuk rakyat Malaysia semata-mata. Mungkin ianya hanya gurauan kasar untuk rakyat jelata pada bulan Ramadan ini. Ramai yang cemuh dengan logo tersebut dan ada segelintir mengatakan logo ini boleh dilukis dengan menggunakan Microsoft Word, dan aku buktikan bahawa kenyataan tersebut adalah benar!

Dibawah aku paparkan logo Hari Merdeka 2012  dan logo yang aku tiru balik dengan menggunakan Microsoft Word. What a waste to hired people to create that amazing logo. Malu dengan negara jiran kita bro, asyik kena gelak ajer... Durhhh....

Logo Hari Merdeka 2012
Penerangan mengenai pecahan logo

Logo yang saya lukis balik

Antara logo yang di-design oleh jurudesign bebas

For now aku mengharapkan logo merdeka ini dorang tukar balik kepada yang lebih unik dan kreatif. Kalu korang free korang boleh google logo hari merdeka negara jiran kita yang jauh lebih awesome! Aku xnak paparkanya disini nant aku dituduh tidak mempunyai semangat patriotik .

Source : facebook.com/kami-bantah-logo...

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam