Belgium Formula 1 2012 - First Corner Crash

Belgium Formula 1 2012 - First Corner Crash

2 hari yang lalu berlangsungnya Formula 1 di Litar Spa Belgium, tetapi malangnya perlumbaan mengalami eksiden yang dramatik pada selekoh pertama dan beberapa lagi eksiden susulan di pit-stop.

Kemalangan yang melibatkan beberapa pelumba iaitu Lewis Hamilton (McLaren) , Fernando Alonso (Ferrari), Sergio Perez (Sauber). Kemalangan ini adalah kerana kecuaian dari Romain Grosjean dan beliau telah digantung satu perlumbaan di Itali nanti dan dikenakan denda 50,00 Euro.

Tak kisah apa pun, Motorsport is very dangerous (seperti yang tertera didalam tiket F1/MotoGP). Jadi kemalangan memang menjadi perkara biasa cuma penonton mahukan kemalangan itu samada dalam bentuk serius atau tidak sepertimana pernah berlaku di litar Sepang tahun lalu yang meragut nyawa Marco Simoncelli.

Majulah sukan untuk negara yawww...







I do not own any of the content featured in this image/video. The footage is owned by Formula One Management. All rights belong to FOM, as are the rights to the footage. The F1 FORMULA 1 logo, FORMULA 1, FORMULA ONE, F1, GRAND PRIX and logos and the Sweeping Curves logo are trademarks of Formula One Licensing BV, a Formula One Group Company.

Source : formula1.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam