Bouncer Hospital di India

Bouncer Hospital di India

Sungguh hebat Hospital Deen Dayal Upadhyay di India sehinggakan terpaksa mengupah kaki pukul ataupun bouncer untuk menjaga keselamatan kakitangan di hospital berkenanaan.

Seramai 20 orang kaki pukul ditugaskan untuk mengawal wad kecemasan dan wad bersalin kerana beberapa kes telah berlaku dimana saudara-mara dan rakan pesakit tidak mematuhi peraturan dan mengganggu ketenteraman dikedua-dua wad. Malah kaki pukul juga dibekalkan dengan sebatang kayu hoki untuk lebih memastikan pelawat betul-betul mematuhi peraturan kerana sebelum ini seorang doktor telah dibelasah teruk oleh pelawat kerana cuba mengubati pesakitnya. Demmmm!



Difahamkan hospital disana telah melebihi kuota dan pesakitnya terlalu ramai sehinggakan orang berebut-rebut untuk lepak kerana hospital dianggap mewah dan segalanya hampir percuma.

Di Malaysia, waktu melawat di hospital kerajaan dihadkan kepada jam 7petang kalau tak silap saya, kita hanya memerlukan mak/pak guard saja untuk sound direct pada pelawat dan tidak memerlukan senjata pon. Pastinya mak/pak guard tersebut menjalankan tugas yang sangat serius. Terima kasih!

Source : kosmo.com.my

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam