Ubuntu on Tablets

Ubuntu on Tablets

Sangat Awesome pasal Ubuntu memperkenalkan peranti terbarunya iaitu Ubuntu on Tablets yang akan dilancarkan pada 28 February di Barcelona. Sebelum ini saya telah meng-reviewkan Ubuntu on device dimana anda boleh install sistem operasi (O/S) Ubuntu didalam telefon mudah alih anda mengantikan Android.

Tablet ini mampu beroperasi seperti kompeter riba yang lain malah O/S Ubuntu ini sangat unik kerana ianya boleh menggunakan sistem operasi yang lain seperti Windows ataupun iOS.

Lebih dari itu, Ubuntu on Tablets ini membolehkan pengguna developed applikasi yang lain selain dari menggunakan applikasi sedia ada.

Jika anda pernah menggunakan sistem operasi Ubuntu sebelum ini, anda mungkin tidak menghadapi masalah kerana sebelum ini Ubuntu telah pun memperkenalkan The Ubuntu Cloud One untuk simpanan secara online.

Ubuntu telah mempertingkatkan paparan grafiknya menjadikan Tablet ini lebih Awesome dengan applikasi untuk internet, navigasi, gambar/video dan juga games. Selain itu juga Tablet ini dijana dengan Quad-core A15 or Intel x86 untuk mencapai kelajuan yang pastinya Awesome-ness!

Bagi saya sistem operasi Ubuntu lebih senang dna lebih cool jika dibandingkan dengan sistem operasi Android bukan kerana ianya adalah percuma, ini kerana Ubuntu ini lebih membantu anda dalam membuat kerja-kerja pejabat  dan networking.

Spesifikasi Ubuntu on Tablets :
  • Processor : Quad-core A15 or Intel x86
  • Memory : 4GB preferred
  • Flash Storage : 8GB minimum
  • Screen size :  10-12 inch











Source : ubuntu.com/devices/tablet

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam