XBox One

XBox One

Microsoft telah melancarkan XBox One dengan paparan yang baharu dan lebih gempak! Straight to the point, setakat ini pihak Microsoft masih belum memberitahu released date untuk XBox One tapi bakal berada dipasaran akhir tahun ini.

Apa yang menarik tentang XBox One adalah,console game ini dah macam sebuah personal computer anda. Anda hanya perlu log-in pada Xbox Live, dan anda akan dapat berinteraksi dengan gamers yang tengah online dan lebih dari tu anda juga dapat surf internet dan skype dengan dorang jugak.

Selain itu juga, kalu korang dha bosan main game, korang boleh tengok movie dan video yang tleah intergrate dengan sistem operasi XBox One ini. Coooool dan Awesome!

XBox One ini didatangi dengan Camera Device untuk permainan yang menggunakan kinetik seperti real motion. Beberapa bulan yang lalu saya ada paparkan Microsoft Illumiroom untuk lebih merealisasikan feeling ketika gamers layan game, tapi masih lagi dalam proses pembikinan.

Banyak rumors mengatakan bahawa XBox One ini mampu bersaing dengan Sony Playstation 4 yang juga akan dilancarkan pada tahun ini dan XBox Microsoft akan membantai Sony secukupnya.

Spesifikasi :
  • CPU : AMD Jaguar 8-Core Processor 
  • Memory : 8GB RAM
  • Storage : 500GB HDD Storage
  • Media Device : HD DVD / B-Ray
  • Graphic : 1080p HDMI
  • Connectivity : Gigabyte Ethernet, 802.11n wireless and 3.0 USB port




  






Source : xbox.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam