Kedai Keropok Cap Kapal Kedai Buloh, Kota Bharu, Kelantan

Kedai Keropok Cap Kapal Kedai Buloh, Kota Bharu, Kelantan

Dah lama xupdate blog makan makan bro. walaupon entry kali nih bukanlah berkisarkan kedai makan, tapi rasanya ianya berkaitan dengan makan-makan jugak kot.

Raya Aidilfitri baru nih saya singgah untuk beli keropok on the way nak ker pantai PCB. Haaa kedai nih menjual keropk keping dengan keropok batang. Nama kedai nih pulak adalah Kedai Keropok Ikan Kedai Buloh. Disini mereka juga jual produk macam sos pencicah dengan macam-macam keropok ikan lain.

Kedai buloh nih adalah nama tempat ler, orang KB tahu laa dok mano Kedai Buloh nih. So sapa yang tak tahu dan nak tahu kat mana boleh refer map yang saya copy dari facebook mereka tu kat bawah. Mungkin agak susah sikit nak jumpa pasal ditersorok. Tapi anda boleh print map nih dan refer orang local.

Keropok ikan sini memang dibuat sepenuhnya disini, anda boleh tengok orang tengah gentel-gentel kopok untuk dijual. Kiranya kilang pembikinan dan pemprosesan dilakukan disini dan hasil daripada itu anda akan mendapat harga yang agak murah sebelom dipasarkan.

Kalau nak lagi awesome, korang beli keropok rebus buleh 3-4ringgit pastu tros lepak dekat Pantai Cahaya Bulan sambil minum air nyior... "Perghhhhh meme beh bohhhh"!

This is Awesome.. This is Kota Bharu!










Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam