Art + Hotel = Artotel Jakarta

Art + Hotel = Artotel Jakarta

Semenjak menjadi ahli pencari dalam websie agoda nih, saya telah di-iklankan oleh website agoda.com dengan beberapa pilihan hotel di sekitar Jakarta.

Di Jakarta terdapat satu hotel yang berkonsepkan seni (art design) yang pastinya sangat awesomeness! Hotel ini dinamakan Artotel hasil gabungan Art + Hotel. artotel ini telah diperkenalkan beberapa tahun dahulu dan terdapat disekitar Europe, Afrika dan Asia Barat.

Saya pun tak pernah pergi Artotel Jakarta ini tapi ianya telah berada dalam list untuk sesi lawatan anak saya kesana tahun depan nanti.

Artotel ini terletak betul-betul dalam bandar Jakarta atau dengan lebih tepat berhampiran dengan Plaza Indonesia. Artotel Jakarta telah dibina dengan bantuan dari pengamal designer Indonesia dan telah menghasilkan sebuah hotel yang sangat kreatif.

Terdapat 50 buah bilik dengan beberapa jenis bilik seperti Studio 20, Studio 25 dan Studio 40. Rata-rata harga selepas convert ke duit Malaysia (Rate berdasarkan pencarian Agoda.com) dalam RM160.00 hingga RM250.00. Not bad bro....

Selain itu anda juga boleh menikmati beberapa kafe design yang terdapat di Artotel ini seperti Rooftop Garden dan Experience Roca. Kedua dua restaurant ini menjanjikan konsep design yang sangat awesome dan cooolll dude!

So jika anda seorang para-para designer. Anda buleh memilih untuk menginap disini. Artotel juga terdapat di Surabaya dan Bali. Jika anda pernah dan bakal ker Artotel ini. Sila tag dalam facebook atau G+ saya.

This is Awesome dude!















Source : artotelindonesia.com | agoda.com.my

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam