Restoran Mohd Chan Abdullah, Bandar Baru Bangi

Restoran Mohd Chan Abdullah, Bandar Baru Bangi

Kalu korang perasan sekarang nih dah banyak restoran-restoran Chinese Muslim. Tak sure la samada saya yang baru nak perasan atau memang dah lama Restoran sebegini muncul. 

Weekend baru ni saya dari Johor Bahru nak balik kerumah singgah la santap santai di area Bandar Baru Bangi, so buat suggestion pada wife makan Chinese Muslim food. So drive to Restoran Mohd Chan Abdullah yang terletak di Jalan Persiaran Bangi.

Saya telah share maps nak menuju ke restoran ini but anyway kedai ini terletak disebelah dalam Persiaran Bandar Baru Bangi. Kalu korang masuk simpang dari RHB Islamic tu, korang amik kiri pada 1st junction dan terus jer sehingga nampak restoran ini pada sebelah kiri anda. Sebaris dengan kedai ini terdapat restoran Korea Muslim dan beberapa kedai Chinese Muslim Restoran.

Suasana kedai memang penuh walaupun dah sampai nak masuk waktu magrib. Ofcoz menu masakan disini adalah Chinese Style, dan anda jangan bimbang kedai ini kesemuanya adalah muslim dan mendapat sijil Halal yang original beb!

Dim Sum dan Pau juga ada sebagai santap ringan, menu yang berat boleh tengok pada gambar kat bawah. Ini pon saya snap xbanyak pasal dok berebut menu dengan anak kecik nih.

Saya order Prawn Szilling dan juga Daging Black Pepper. Xorder banyak mana pasal sekadar nak share dan rasa jer dulu. But memang Awesome! Prawn Sizzling dia berada tahap Super Awesome! Nak top-up order ikan memang dah kenyang.. so next buleh try kat sini lagi.

Kalu korang order ikan Siakap atau ikan laut yang lain dorang dah letak harga dalam menu tu, so xperlu nak timbang kati dah. Cuma pilih nak masak menu ape jer. Sungguh Yummy...

Saya sangat mengesyorkan restoran ini jika anda nak merasa masakan Chinese food yang Halal. Yang xhalal buleh layan di kedai Ah Meng Hari Hari Mau Datang....

Restoran Moh Chan ini juga terdapat francais di Kelana Jaya, Wangsa Maju, Taman Melawati dan beberapa lagi.

This is Awesome dude!









Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam