Gobear - Your Travel Insurance

Gobear - Your Travel Insurance 

Jika anda seorang travellers mahupun anda ini seorang yang bekerja diluar kawasan, pastinya anda selalu dengan mengenai travel insurance. Kalau tak kenai mungkin anda buat-buat tak kenal.

Saya bukanlah seorang Insuran Agent akan tetapi saya adalah salah seorang pengamal insuran untuk diri dan keluarga saya kerana saya tidak memiliki kekayaan yang mampu membiayai perubatan dan tanggungan saya/keluarga saya.

Jika anda memiliki insuran nyawa, anda masih memerlukan insuran travel jika anda travel keluar negara supaya tidak berlaku kerumitan dan kecederaan dalaman hati untuk membayar bil perubatan di luar negara nanti.

Disini saya nak kongsikan beberapa info mengenai travel insuran ketika anda travel di serata dunia. Saya jumpa website ini ketika menyelidik info travel insuran dan ianya sangat bagus untuk membuat comparison. 

Sila layari gobear.com dimana web ini membantu anda untuk membuat comparision travel insurance terbaik/pilihan anda ketika anda travel ke luar negara. Anda boleh dapatkan maklumat terperinci setelah berminat dengan tawaran dan harganya.

1. Layari gobear.com.my


2. Pilih Travel Plan anda dan siapakah yang anda mahu lindungi (insured) dan pilih tarikh perjalanan anda dari pergi dan balik. Kalau boleh anda awalkan satu hari sebelum perjalanan dan lambatkan satu hari selepas perjalanan balik. 

Contohnya saya travel ke Jepun pada 1 Jun 2016 hingga 6 Jun 2016. Maka saya memilih pada plan Return, pilih Just Me jika untuk anda sahaja (pilih keluarga jika anda nak tapau 1family), Pilih negera yang anda akan travel dan serta saya meletakkan date 31 May 2016 dan 7 Jun 2016 untuk sebarangan kemungkinan.


3. Gobear akan loading dan membuat comparision insuran untuk anda seperti dibawah dimana anda boleh memilih harga dan tawaran insuran yang telah dipaparkan.



4. Saya memilih untuk mengambil insuran Tune Protectkerana saya berminat dengan harga RM28.00 dan beberapa tawaran perlindungan/perubatan sehingga RM300K dan kehilangan bag dan cancel trip pada harga RM5000 dan RM20,000. Banyak bukan?

Selepas anda klik pada Go To Provider, anda akan dibawah ke web insuran provider sendiri. Ini bermaksud gobear tidak membuat apa-apa purchasing melalui gobear. Ianya hanya satu website yang membantu anda untuk membuat pilihan sahaja.



5. Selepas anda masuk ke Tuneprotect.com, anda perlu mengisi beberapa maklumat mengenai diri anda dan klik pada I Agree untuk meneruskan pembayaran. Pembayaran pada Tuneprotect ini hanya menerima kad kredit sahaja yer...




6. Semakan dan isi maklumat kadkredit anda. Setelah purchase, anda akan dihantar email mengenai notification puchasing dan insuran policy anda. Sila baca dan kalau malas baca sila simpan email tersebut sehingga tiba tarikh travel anda.



Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam