Hardest Jigsaw Puzzle

Hardest Jigsaw Puzzle in the World!

Amekaw!
Kecik dulu main jigsaw puzzle, dah besar seperti org dewasa sudah kurang main jigsaw puzzle. Bukan kerana permainan ini seperti kanak, pasal permainan ini mampu membuatkan akan menghentak kepala didinding pasal over-stress xdpt settlekan puzzle berkenaan.

2days ago aku terlihat news on yahoo pasal hardest jigsaw puzzle nih. So aku sharing dgn korg lagik pasal aku tgk pon aku sendiri malas nk buat...

This is full images of hardest jigsaw puzzle







Fyi, this jigsaw puzzle bersaiz lebar 428cm dan tinggi 157cm bersamaan 4.28m X 1.57m. Puzzle ini dileraikan sebanyak 24000 pieces! Seingat aku laa, paling besar aku main jigsaw puzzle nih bersaiz A3 dan ader 1000 pieces dan ianya tak pernah siap, dan akhirnya puzzle tu telah pon dibuang kedalam tong sampah kerana terlalu menyampah nk settlekannya....

Anda boleh membeli jigsaw puzzle nih secara online jika anda berbakat untuk settlekan puzzle ini, malah jigsaw puzzle ini mendapat award daripada Guinness World of Record! Nama anda akan tercata dalam Malaysia Book of Record jika anda mampu settlekan puzzle nih. So now ~ play off!

Jigsaw Puzzle 24,000pcs

Guinness World of Record

Gambar dibawah nih adalah wall of fame manusia yang telah berjaya menyiapkannya. Salah seorang daripada mereka menyiapkan puzzle ini dalam masa 2 bulan dan paling pantas mereka siapkan 2 minggu secara berkumpulan.







Source : worldlargestpuzzle.com

Comments

Naieem said…
Kalu aku pasang setahun pn x siap lagi nih...

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam