RRI , Kota Damansara

Berbasikal di Rubber Research Institute (RRI) - Kota Damansara

Seperti biasa every Saturday akan berbasikal pada sebelah pagi. Tapi this week agak jemu nak kayuh dekat FRIM dan tambah plak dan memang lame dah nak kayuh di RRI tapi tak tau maner trail masuknya.

So aku dengan encik Adzli buat kayuhan redah ajer dari Mutiara Damansara menuju ker gate RRi. So on the way tersempak laa budak2 mountain bike yang tengah warm-up baru nak start kayuh. Aku pon tros join dorang untuk tumpang kayuh masuk RRi pasal tak tau kan.

Antara dorang yang masih aku ingt salah sorang namer Diablo, Alvin, Razi dan Razif. So total aku dgn adzli 6 orang semuanya. Dinasihatkan kalau nak kayuh di RRi perlu berbasikal secara berkumpulan, pasal ada member kata kawasan tersebut tempat menge'pow'.. so minimum kan duit saku anda.. bawak pistol ker kalau ada.. keep safety!






Trail yang ada di RRi nih banyak cabang dan aku pon tak lalu semuanya, so korang pon kena try n error laa maner nak lalu nyer. Average speed kat sini adalah 15km/h , max speed limit masa turun dicatatkan 48km/h. Time kayuhan pada hari tersebut keadaan mendung dan hujan, nyamuk mmg banyak giler.. uuuuu demmm...








 Total kayuhan dari Mutiara Damanasara - RRi - Mutiara Damansara adalah 33km sahaja, next week/next month boleh ulang balik dgn kayuh start dari rumah ker. Anyway thanks untuk benarkan kami join anda. Anda mmg best!

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam