Perkampungan Atlet Sukan Olimpik 2012

Perkampungan Atlet Sukan Olympic 2012, London

Untuk pengetahuan anda, sukan Olimpik 2012 akan berlangsung pada 24 Julai hingga 12 Ogos 2012. Tinggal beberapa hari lagi untuk temasya sukan Olimpik 2012 yang berlangsung di London.

Seperti biasa, sudah menjadi trend tuan rumah, rata-rata akan menunjukkan kemodenan serta kesenian negara masing dalam bidang technology & architecture.

England telah menghabiskan duit untuk temasya sukan Olimpik ini sebanyak 12billion pound. Ohhh mennn...... 12billion pound korang tukar laaa dengan RM kita brape dapat.. Demmm..... highly cost, hanya nak diguna pakai tak sampai 1bulan pon. Patut laa tax payer kt London marah giler pasal dah over budget dengan sukan mende alah nih.

Walaubagaimanapun, entry kali nih aku nak tunjuk Perkampungan Atlet yang boleh dikatakan Awesome yang setara dengan cost pembinaannya. Sesungguhnya atlet-atlet sukan Olympic sangat bertuah.

Di Perkampungan Olimpik, mereka telah membina beberapa blok service apartment yang mewah untuk para atlet, yang dilengkapi dengan kemudahan gim, food station, library, bar, swimming pool dan pelbagai lagik. Selain itu juga beberapa taman lepak juga dibina untuk menghilangkan rasa tensen para atlet. Fuyoooo.....

Saya juga mengharapkan agar kontijen Malaysia dapat membawa pulang medal emas paling cikai sekeping dua laa.. Moga-moga yaaa...













Source : olympic2012.com | yahoosport.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam