The Real Google Maps - Google World Wonders

The Real Google Maps - Google World Wonders

Another Google project, there is Google World Wonders (GWW) dimana ianya berfungsi sebagai google maps + travel agent ketempat UNESCO dunia.

Google World Wonders adalah satu platform yang akan membawa tapak warisan dunia secara online. Dengan menggunakan Street View, pemodelan 3D dan teknologi Google yang lain, GWW telah membuat sebuah aplikasi yang boleh digunakan oleh semua orang sama seperti Google Maps/Google Earth. Cuma bezanya GWW lebih awesome dari Google Maps/Earth. Pasal apa aku cakap Awesome? Nant korang play videonya atau go to their website yang aku link kat bawah tu.

Misi mereka untuk membuat aplikasi sebegini supaya pihak GWW inign memberi maklumat yang lebih tepat pada pengguna mengenai tapak warisan dunia yang kebanyakkannya kita tak dapat pergi kerana perbelanjaan yang terhad. Mereka percaya aplikasi mereka ini mampu membantu mereka yang memerlukannya satu hari nant.

Dalam video tersebut mereka show-off di Antartica dan website demo. Jika anda mempunyai masa yang berlebihan anda bolehlah memulakan eksplorasi anda, dan jangan lupa, pastikan internet speed anda tahap kental jiwa sebelum ianya akan mengecewakan anda kemudian hari..




Source : google.com/intl/en/culturalinstitute/worldwonders | google world wonders

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam