iPhone 5 Release

iPhone 5 Release

Semalam iPhone 5 dilancarkan di US dan hampir kesemua Apple Fan tidak dapat melelapkan mata untuk mendapatkannya di pasaran Malaysia.

Apa saya boleh perkatakan IP5 ini dikeluarkan dengan spesifikasi yang hampir menitik Apple MacBook kerana spefifikasinya sangat awesome!. Skrin paparan 4inci dan processor jaaaan A6 yang dikatakan lebih laju 2kali ganda dari A5 sebelum ini.Dari segi camera IP5 masih sama seperti IP4 cuma ditambahkan dengan Facetime Camera kepada 1.2MP.

Applikasi IOS6 ini ditambahbaik kerana mendapat saingan dari musuhnya iaitu Samsung dimana Apple membuat aplikasi pemetaan sendiri untuk IO6 ini. Serta IP5 ini didatangi dengan iCloud yang juga diupgrade versinya untuk lebih laju. Malah ada beberapa aplikasi yang lain juga diupgrade dan saya bukan Apple user dan saya tak tahu applikasi amenda yang dorang maksudkannya itu.

Masih belum diketahui bilakah IP5 ini akan masuk kepasaran Asia/Malaysia dan pastinya harga IP5 ini bukan calang-calang beb berbanding Nokia Lumia 920 yang saya review semalam.












Source :apple.com | youtube.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam