Explorasi Google Data Center

Explorasi Google Data Center

Hampir kesemua orang menggunakan enjin pencarian Google.com pasal ianya lebih pantas dengan menggunakan Google Chrome berbanding dengan Mozilla ataupon Explorer. Saya juga percaya bahawa enjin carian Google juga lebih pantas dari Yahoo! dan MSN.

Bagaimana untuk mengetahui kepantasan Google anda boleh lihat setiap kali anda membuat carian dan carian tersebut akan disertakan masa carian oleh server Google. Itupon kalu anda perasan laa...

Ok sekarang saya mahu anda lihat sendiri bagaimana keadaan data center Google Inc di Lenior North California. Ini adalah salah satu Google data center dan Goole Inc. mempunyai banyak lagi data center seluruh pelusuk dunia. Dianggarkan Google telah melaburkan sebanyak 20Billion USD untuk teknologi data center diseluruh dunia.

Anda boleh lihat didalam video yang saya paparkan atau anda boleh ronda-ronda dalam data center Google dengan sendiri (macam main game plak). Saya juga telah melihat dan ronda-ronda dalam data center ini secara online. Apa yang saya boleh katakan, susun atur server sangat tip-top dan rapi! Awesome dude!

So please have fun to take a walk through Google data center. Kalu internet anda tidak berapa nak laju, boleh tengok dalam youtube ajer la....











Source : youtube.com/google data center | google.com/about/datacenters

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam