MotoGP 2012, Sepang Circuit Malaysia

MotoGP 2012, Sepang Circuit Malaysia

Minggu ini akan berlangsung sukan permotoran yang berprestij iaitu MotoGP. Event ini akan berlangsung pada 19 - 21 Oktober 2012 di Sepang International Circuit (SIC).

Pasti Malaysia mengharapkan Zulfahmi Khairuddin 21, mendapat tempat podium sebagai tuan rumah sendiri.   Beliau menunggang motosikal KTM dari team Airasia-SIC-AJO telah membawa nama negara keseluruh dunia dan En. Tony akan menjanjikan sesuatu jika beliau memenangi podium di SIC minggu ini. Jangan jadi Janji dicapati suda...

Tahun lalu perlumbaan MotoGP ini ditamatkan lebih awal kerana berlaku insiden yang melibatkan kematian Marco Simoncelli pada selekoh pertama. Diharapkan pada tahun ini para GP Rider membuat performance lebih mantap dan kali ini, saya ingin tengok En. Rossi akan kalah pada track feberet beliau. Long live Lorenzo!

Tapi tahun ini pihak pengurusan SIC telah menaikkan harga tiket lagi kepada RM153 untuk Main Grandstand manakala harga open Hillstand pula diturunkan pada harga RM21. Tahun ini mungkin tahun yang biasa kerana rider GP cuba menghabiskan sisa baki track yang terakhir untuk bertukar kepada team yang baru.

Kepada brader yang berkonvoi, safe ride dude... Jumpa anda disana nanti!!







Zulfahmi Khairuddin, Moto3

Source : malaysiangp.com.my.motogp | sepangcircuit.con

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam