Short Movie from R/C Toy

Short Movie from R/C Toy

Ahaaaa saya suka dengan permainan R/C (Remote Control). Lately saya tertengok short movie yang menggunakan kereta dan helikopter remote control. Awesome!

Video ini telah dihasilkan oleh Freddie Wong (Visual Effect-er) yang 100% menggunakan model kereta dan helikopter kawalan jauh untuk filem aksi pendek. Mereka juga membina beberapa set untuk scene kemalangan dalam video tersebut untuk menjadikan filem pendek mereka lebih real.

Manakala untuk scene helikopter muncul untuk mengejar kereta, mereka telah menggunakan dua jenis model helikopter kerana model pertama telah rosak kerana kemalangan. Kebanyakan dari ahli krew Freddie ini mereka juga peminat setia permainan alat kawalan jauh.

Ini juga satu idea yang lebih menarik untuk kami, mungkin member's yang selalu amik video kahwin tu, apakata korang pon buat short film mcm nih. Post pada youtbe mana nak tahu nant Steven Spielberg amik koran keje dengan dia ker. So layan dulu filem ini...




Dibawah ini adalah pembikinan filem pendek oleh Freddiie Wong. Pastinya walapon tak ramai krew, pastinya budget untuk menghasilkan filem pendek ini memadai. Anda sudahpon upload dalam youtube pastinya anda juga akan menarik perhatian beberapa agent perfileman.


Source : geekologie.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam