Tubotel, Langkawi

Tubotel (Tube+Hotel), Langkawi

This is awesome, idea yang sangat kreatif kerana Tubotel ini membina chalet room mereka dengan menggunakan tube parit... Hahaha maybe sound weird and disgusting, tapi idea ini mampu menarik pelanggan yang sememangnya sukakan kelainan.

Hotel ini terletak berhampiran dengan Pantai Cenang, Langkawi. Owner Tubotel ini tidaklah menggunakan tube parit, sebenarnya dia membina bilik berbentuk tube dengan custom made dan mendapat idea dari  Austrian Dasparkhotel dari German.

Tubetol ini bukanlah hotel bertaraf lima bintang, ianya adalah sebuah hotel untuk backpackers yang menawarkan harga bilik yang rendah bermula dari RM98.00 hingga RM200.00 sahaja. Setiap bilik tube ini dibina dengan permandangan sea-view supaya setiap pengunjung dapat menikmati sunset.

Selepas perasmian Tubotel oleh Tun Dr. Mahathir, Tubotel ini menjadi tumpuan pada pelancong asing dan kebanyakkan daripada mereka akan melepak sehingga 1-2 bulan lamanya. Tubotel juga menyediakan perkhidmatan sama seperti Resort & Chalet yang lain seperti beach sport, kayaking, jet-ski, snorkeling, restoran dan night-bar.
Satu idea yang sangat awesome, cuti sekolah pun sudah hampir bermula,jika berpeluang bolehlah singgah di Tubotel ini.





   






Source : facebook.com/tubotel.langkawi

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam