The Hobbit : The Unexpected Journey

The Hobbit : The Unexpected Journey

Filem yang dinantikan telah muncul, saya telah menonton The Hobbit yang sememangnya plot cerita sangat super awesome!

Pasti lagi mesti kepada peminat Trilogy The Lord Of The Rings (LOTR) untuk menonton The Hobbits ini kerana filem  ini mengisahkan bagaimana watak dalam cerita LOTR jumpa seperti Kaum Hobbit, Gandalf, kaum Orcs, Gollum dan ramai lagi.

Filem ini adalah sebuah filem dari penulis buku JRR Tolkien iaitu penulis buku untuk The Lord of The Rings. Cerita The Hobbit ini bukanlah sambungan kepada cerita LOTR, akan tetapi satu filem sampingan daripada LOTR.

Cerita ini mengisahkan seorang kaum Hobbit iaitu Bilbo Baggins menulis kembali cerita pengembaraannya setelah 60tahun berlalu. Pengembaraan mereka bermula apabila Gandalf meminta Bilbo Baggins join pengembaraan ke Lonely Mountain, iaitu Dwarf  Kingdom of Erebor.

Dalam cerita ini, banyak slot-slot yang anda akan jumpa dalam LOTR. Jika anda tak pernah tengok citer LOTR, kompem anda bukanlah seorang peminat filem fantasy! Malas saya nak typing panjang jela..

Bagi saya ini adalah movie terbaik untuk penutup tahun 2012 dan saya kasi rating 9.5 untuk filem ini. Mesti tonton bagi peminat LOTR Trilogy. Nanti kan sambungan The Hobbit : The Desolation Smaug (2013) dan The Hobbit : There and Back Again (2014). Awesome!



Source : thehobbit.com | imdb.com/thehobbit

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam