McLaren Technology Center, England

McLaren Technology Centre, England

Setiap Super Sport Car mesti mempunyai kilang atau pusat penyelidikan teknologi yang tersendiri lebih-lebih lagi jika kereta mereka menyertai perlumbaan yang berprestij Formula 1.

Entry kali ini saya memperlihatkan McLaren Technology Centre yang bertempat di Woking London, kira-kira 60km dari Kota London.

Disini mereka menempatkan pusat R&D untuk kereta McLaren dan kereta Formula yang dibina khas oleh pekerja mereka dan mereka juga akan menguji kereta mereka didalam pusat ini.

McLaren Technology Centre berkeluasan 500,000m persegi dan bangunan ini dibina oleh Arkitek Norman Foster dari Foster & Partners. Bangunan yang berbentuk half-moon ini dibina bersebelahan dengan tasik buatan. Tasik ini dikatakan mampun untuk menyejukkan bangunan tersebut dapa musim panas.

Dinding bangunan ini dibina dari kaca dna hampir kesemuar lantai dan dindingnya diwarna dengan warna putih untuk menampakkan suasana yang lebih fiction.

Disini mereka mempunyai pekerja hampir 1,000 orang dan mempunyai beberapa buah gymnasium, swimming pool, dewan makan, cafeteria, bilik rehat, bilik theater dan bilik games.

Paling utama disini terdapat sebuah terowong angin yang besar untuk menguji aerodinamik kereta merekaalah mereka juga terdapat beberapa Machine Shop untuk produk mereka sendiri dan segala pemasangan kereta McLaren adalah dipasang oleh manusia.

Tidak hairanlah mengapa keluaran kereta McLaren tidak banyak dna ianya adalah terhad. Awesome!












Source : mclaren.com | f1fanatik.co.uk

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam