Cycling at FRIM Kepong - Part 1

Cycling at FRIM Kepong - Part 1

Okay setelah beberapa tahun baru hari nih saya nak upload pasal kayuh basikal di FRIM. Rasanya dah ramai kot yang tahu kat mane letaknya FRIM nih. Tapi xpe saya akan explain dulu menatang mende FRIM nih.

FRIM adalahn singkatan kepada Forest Research Institute Malaysia yang terletak di Kepong. Disini Jabatan FRIM bertanggungjawab dalam penyelidikan dan penjagaan hutan simpan kekal Malaysia.

Cukup setakat tu jek, apa yang penting dekat sini sebenarnya adalah track mountain bike no.1 pilihan saya pasal dalam FRIM nih saya adalah lebih kurang 10 trail from beginner till expert.

Nak kayuh dalam FRIM anda dikenakan charge RM3 untuk 1orang + 1basikal, dan jika anda nak parking dalam FRIM anda dikenakan bayaran extra RM5. Pada hujung minggu memang ramai yang jogging dan berbasikal kat sini. Memang awesome dan syiokkk!

Kalau anda adalah 1st timer untuk ke FRIM nih, anda tak perlu takut untuk kayuh, tanya dan join mana-mana cyclist mountain bike dalam nih, dorang mesti tolong nyerr...

Antara trail feveret saya adalah Rover Trail, Light Trail, Sg. Buloh Trail, 501 Trail dan Pacat Trail. Kalu korang nak lebih xtreme korang leh kayuh guna Dream Trail, Syabas Trail, Pacat Trail, Helipad atau Steroid Trail.

Bezanya disini ranger/penjaga telah ditempatkan di post masing2 untuk membantu anda jika berlaku kecemasan/kemalangan. So safety fisrt bro..

This is Awesome!











Note : Guna gambar ko yer En Wan & En Gulam...

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam