Newbury School of Rock

Newbury School of Rock

Kalau anda masih ingat dengan filem School of Rock lakonan Jack Black, ada pastinya Awesome!

Di Newbury Berkshire England terdapat sebuah sekolah muzik rock untuk golongan kanak-kanak dan remaja. Kebanyakkan sekolah muzik yang terdapat di England pastinya mengajar pelbagai instrument muzik seperti instrument orchestra.

Berbeza dengan Newbury School of Rock, disini mereka mengajar kanak-kanak dengan muzik rock dibawah penyeliaan tenaga pengajar. Kelas muzik ini adalah kelas tuisyen selepas sekolah dan juga kelas semasa cuti sekolah musim panas.

Antara pelajar paling muda belajar muzik rock ini berumur 6tahun dengan instrument gitar dan bagi mereka yang cekap dan handal, mereka akan menubuhkan band dari Newbury School of Rock ini dan membuat beberapa konsert di sekitar London untuk tujuan foundation. Awesome!

Di Malaysia juga ada kelas muzik seumpama ini dan bayaran agak tinggi dikenakan. Antara sekolah muzik yang termahsyur di KL adalah Yamaha Music School di Kelana Jaya PJ.

Bagi saya mempelajari muzik juga boleh memberi ransangan kepada kanaka-kanak akan tetapi, pastikan anak-anak anda didedahkan dengan ilmu agama yang cukup terlebih dahulu sebelum mempelajari muzik dalam peringkat yang muda ini.

Sila layan video clip dibawah dimana Alex Jones yang berumur 8 tahun memainkan lagu Enter Sandman, Metallica. Pretty Awesome kids!









Source : letsplayrock.com | facebook.com/newburyrockschool

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam