Understanding Rally Co-Driver Language

Understanding Rally Co-Driver Language

Kepada trully man, saya percaya paling cikai pon anda mesti pernah main game Rally dalam PC takpon console game. Dulu game Collin McRae keluaran EA Sport agak feymes selepas game Tony Hawk Skateboard dan lebih awesome bila game ini main dekat PS1 dan PS2 bro...

So entry kali ini adalah berkisahkan bagaimana driver Rally mendengar tuturkata co-driver beliau sedangkan driver tu tengah lumba kereta Rally yang jalannya agak tak nyaman... Lebih dari itu, bagaimana pulak co-driver Rally tu boleh membaca dan memberi arahan panduan jalan pada driver-nya dengan situasi sebegitu?

Anda jangan ingat co-driver Rally nih tak diperlukan dalan setiap stage. Ini kerana setiap stage dalam sesebuah perlumbaan memang berbeza siku-liku jalannya. Oleh itu co-driver bertanggungjawab memberikan panduan jalan kepada driver untuk memberitahu pada bila corner kiri dan kanan, sudut corner tersebut, dan pelbagaia lagi.

Yang lebih pasti kalau korang pernah main game Rally pastinya korang langsung tak paham apa kebenda co-driver korang nih bagi arahan, yang korang tahu hanya tengok simbol corner yang dipaparkan sahaja.

Sebenarnya setiap bahasa yang dicakap oleh co-driver itu ada perbezaan dengan pasukan yang lain dan ianya bergantung pada teknik mereka sendiri untuk lebih memahami diantara driver dan co-driver. Bagi kita sebagai pemandu jalan-raya ini kompem tak paham sepatah haram pon.

Ok, untuk menjadi co-driver Rally anda perlu menghadirkan kelas dan banyak progress yang perlu anda tempuhi. Antaranya anda memerlukan lesen memandu untuk untuk sukan permotoran, anda boleh membaca secara terbalik dengan lancar dan anda perlu tahan pening dan muntah.

So oleh itu, jom tengok video bagaimana dorang nih mempelajari bahasa co-driver Rally. Nant kalu dah terror korang try jadik co-driver untuk laki korang yer.. Awesome!








Source : pacenote.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam