Rumah Makan Jl Cihampelas 130, Bandung

Rumah Makan Jl Cihampelas 130, Bandung

Sebenarnya mencari makanan Halal di bumi Indonesia bukanlah perkara yang suka akan tetapi kita juga harus berhati-hati pada tempat yang tertentu.

Berdasarkan maklumat yang diterima dari supir saya, majoriti warga Bandung menganut agama Islam selepas Padang. Oleh itu restoran atau dikenali sebagai Rumah Makan kebanyakkanya Halal yang akan mempamerkan sijil mereka seperi di Malaysia.

Di depan hotel saya ini terdapat sebuah rumah makan dengan mempunyai permandangan bandar Bandung. Restoran ini adalah Rumah Makan Jl Cihampelas 130 berhadapan dengan Hotel Promanade dan Hotel Aston. Signboard kedai memang kecik giler... kalu korang jalan2 boleh perasan punya.

Dekoration kedai memang awesome dan simple saja... Menu dengan arahan untuk memesan order mereka tulis atas kotak ajer.. mula2 nampak macam kotak pelapik tapi rupanya ianya adalah arahan dan juga beberapa menu.

Restoran ini kiranya macam food court kecil pasal mereka berkongsi tempat dengan peniaga makan yang kecil. so masa nak banyar tu korang perlu bayar pada tempat yang kamu order.

Makan yang boleh diperolehi di sini macam Ayam Pecel, Ayam Penyet, Bakso dan macam-macam lagi local food Indonesia. Saya dengan wife itu hari hanya gi lepak minum sementara tunggu upir untuk ke airport, so saya hanya order White Coffee Blended dan Ice Chocolate Blanded.

Paling best disini anda boleh lepak minum sambil tengok panaromatik Bandar Bandung. Suasana kedai yang bersih dan tenang mebuatkan rasa cool jer. Anda juga buleh bawak laptop dan free wifi disediakan oleh owner.

Seriously jika anda nak lepak minum kopi saya sangat mengesyorkan kedai ini.

This is Awesome Dude!










Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam