1 Day Trip ke Singapore - Part 2

1 Day Trip ke Singapore - Day 2

Tiba di HarbourFront anda akan berada didalam VivoCity Mall, disini terdapat monorail menuju ke Sentosa Resort dimana Resort World dan USS berada disana. Saya memilih untuk jalan kaki untuk ke Sentosa dan anda pasti menyukainya.

Jarak jalan kaki dari VivoCity ke Sentosa adalah 750meter. Rasa macam jauh tapi jangan risau, sepanjang perjalanan tu ada permandangan yang hebat kerana ada kapal perlancongan yang hebat parking disini dan beberapa gerai kecil yang berniaga ditepi jalan yang anda boleh layan. Lebih bagus berjalan kaki kerana orang terlalu ramai tunggu nak naik monorail.

Tiba di USS apa lagi, amik gambar depan globe lepas tu cari Rock Shop. Errr sebenar sedikit mengecewakan pasal Rock Shop dorang dah macam EconSave ramainya. Kedai yang agak kecik, orang terlalu ramai, anda tak sempat nak belek-belek baju apatah lagi nak try. Jadi keputusan untuk beli baju cancel (Sudah jimat!)

Selesai Rock Shop kami makan di Malaysia Street di Resort World. Disini banyak gerai halal dengan paparan Cert Halal Singapore. Selain itu juga anda boleh makan di Krispy Kreme atau Streats Asian Cafe untuk sedikit ketenangan. Xperlu risau makanan halal di Singapore kerana agak banyak restoran/gerai yang halal. Masih ramai orang Islam disini.

Sudah settle makan, kami menuju ke MarinaBay. Seperti saya maklumkan sebelum ni, monorail memang pack giler nak ke VivoCity. Jadi saya perlu jalan kaki balik ke VivoCity. Agak Awesome pasal otw balik ade show air pancut kat sepanjang jambatan. Tak de la boringkan... lagipon ade travelator untuk yang betul2 malas jalan.

Naik MRT dari HarbourFront menuju ke Marina Bay. Sebenarnya adalah pertama kali saya ke MarinaBay, terus terang saya cakap.. ini adalah Man Mad Marvels yang Awesome. Marina Bay Sand yang dibina atas separuh tanah tambak, dengan adanya shopping mall bawah teluk yang sangat besar serta, hotel tersergam indah menampung bangunan berbentuk kapal diatasnya mampu memukau mata dengan gaya kemewahan. 

Hanya mampu bergambar saje, pasang angan-angan dan impian kecil untuk bermalam di Marina Bay. Saya keluar jalan kaki menuju ke bridge untuk bergambar berlatar belakang Marina Bay dan icon Singapore. Malah kalau anda jalan menuju ke area Esplanade anda berpeluang bergambar di sekitar Galeri F1 Singapore Grandprix

Sesudah bergambar ingat nak lepak Starbuck... aaaa jem rupanya tiada Starbuck dalam Marina Bay ni, hanya ada Coffee Beans sahaja. Pon bolehlah untuk hilangkan haus tekak nih. Aktiviti saya berakhir disini, so saya plan terus berangkat dari Marina Bay menuju balik ke Yew Tee dan kembali ke JB. 

Tiba di Yew Tee, redeem deposit di kaunter dan keluar dari parking yang berharga SGD7.00 terus menuju ke Woodlands untuk Imigresen Singapore. Semasa stamping passport, anda perlu touch Autopass anda. Kalau xde terang-terang anda kena denda dan tak boleh keluar Singapore. Sebab tu perlu adanya Autopass. Ingat yer, peraturan di Singapore tersangat ketat. Nama pon lagi Singapore - Fine city.

This is Awesome dude!










Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam