RIP Samsung Galaxy Note 7

RIP Samsung Galaxy Note 7

Adalah sangat sedih apabila Samsung Corp memaklumkan bahawa produksi pengeluaran Samsung Galaxy Note 7 dihentikan serta merta.

Ini kerana telah timbulnya isu yang kritikal dimana Galaxy Note 7 menjadi sebuah bom timer tanpa anda sedari. Oleh itu Samsung dengan sendirinya memanggil balik produk keluaran terbaru mereka untuk membuat penggantian pada bateri dan device one to one serta modifikasi pada perisian Android.

Lebih malang lagi penggantian bateri itu dikatakan gagal. Langkah drastik diambil oleh Samsung sekali lagi memanggil kesemua model Galaxy Note 7 yang telah dijual kelmarin dan hari ini, mereka telah menamatkan produksi pengeluaran model Galaxy Note 7 selamanya.

Di US, kesemua model Galaxy Note 7 digantikan kepada S7/S7 Edge kepada pembeli dan berkemungkinan akan mendapat voucher belian sebanyak USD25.00. Walaupun harga gantian yang diberikan, kesetiaan dan kepercayaan ke Samsung sedikit tercalar.
Kegagalan Samsung pada model Galaxy Note 7 ini bukanlah satu sejarah hitam akan tetapi sebagai satu pengajaran bagi Samsung untuk tampil lebih elegen yang saya pasti mereka akan  meneraju teknologi mobilization.

Hajat untuk memiliki Note 7 screen lengkuk terkubur. Tidak berbaloi untuk keselamatan. Tunggu saja keluaran terbaru Galaxy Note tahun depan sambil menabung.

RIP Galaxy Note 7

This is Note Awesome...




Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam