Char Koew Teow, Restoran Hijrah Kuala Terengganu

Char Koew Teow, Restoran Hijrah Kuala Terengganu

Minggu lalu saya bertugas di Kuala Terengganu selama beberapa hari. Dalam tempoh ini saya juga struggle untuk mencari kedai makan dan apa yang mahu dimakan kerana gejala perut yang kurang selesa serta tambahan sakit kepala yang mula melanda kembali.
Ada beberapa restoran yang saya singgah akan tetapi saya mahu masukkan Restoran Hijrah ini didalam blog saya kerana ianya adalah Awesome. Jika anda mahu makan Char Koew Teow di Kuala Terenggnu anda wajib singgah di Restoran Hijrah yang terletak di Jalan Sultan Mohamad.

Restoran ini terletak di Jalan Sultan Mahmud, dalam google maps xada pulak tapi korang boleh buat dengan carian Zip Bakery Cake. Kedai ni terleta kbersebelaha dengan iq Bakeri Cake. Atau landmark besar dia adalah persimpangan trafik light Jalan Panji Alam dan Jalan Sultan Mohamad.

Apa yang menarik pada resoran ini adalah Char Koew Teow (CKT) yang membuatkan food hunter macam korang ni tak reti nak duduk diam. Kalau nak order CKT tu ada macam macam menu monster yang diberikan antaranya CKT Ketam, Seafood dan Super Special. Malam tu saya hanya order CKT biasa sahaja tapi sememangnya keputusan saya salah. Sungguh menyesal tak order CKT udang special.

Malah ada juga CKT besar yang dorang letak kuali sebagai hidangan yang menggantikan pinggang. Bukan bermaksud korang makan dalam kuali, kiranya menu ini adalah untuk makan 3-4 orang dan perlu cedok. Tapi kalau korang ni jenis sondol boleh je nak makan dalam kuali tu. No problem geng.

Nak bagi tau awal-awal, ini bukan kedai ala hipster, restoran ni betul-betul sebelah jalan dekat dengan traffic light. Bising tu xpayah cerita la kan.. nak bawak anak-anak tu kena perhatikan sikit gerak geri anak-anak takut dah ke tengah jalan. Tapi dorang dah sediakan juga meja untuk bahagian dalam. Dekat dengan dapur jadi boleh tengok dorang masak api sambar tiang letrik.

Harga CKT bermula dari RM5.000 hingga ke RM20.00 bergantung pada menu yang korang order. Tapi sangat serius Char Koew Teow dia memang power beb. Kalau order yang biasa pon datang dah banjir, bayangkan la kalau order CKT Ketam kan.

This is Awesome dude!








Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam