Nasi Lan Kedah, Alor Setar Kedah

Nasi Lan Kedah, Alor Setar Kedah

Kalau saya datang ke Kedah, menu diet saya pastinya barai. Saya akan memastikan perut saya tidak lagi kelaparan dan dipenuhi dengan makan enak versi Kedah Darul Aman. Ada banyak restoran dan gerai maka nterbaik di Kedah terutamanya jika anda ke Alor Setar.

Salah satu gerai yang menawarkan makan pagi terbaik di Alor Setar adalah Nasi Lan Kedah yang terletak di jalan ape tah nama. Lokasi ini korang boleh tengok google maps yang saya share dibawah atau korang boleh cari dengan carian Lan Nasi (kedai lorong)

Gerai ni memang terletak di antara dua lorong bangunan. Saya datang baru ni dah banyak meja yang disediakan. Tapi kalau datang waktu 8.00 - 9.00 pagi memang ramai orang lepas tu beratur pun agak panjang. 

Ramai juga yang tanya, Nasi Lan Kedah ni macam mana? Ianya lebih kurang Nasi Royale. Nasi berwarna kuning dan mempunyai pelbagai lauk pilihan seperti ayam goreng, kari sotong, telur sotong, ikan dan udang. Korang cakap aje nanti dia cedokkan. Tambah pulak dengan kuah campur. Perghhh memang terbaik bro... memang awesome.

Kalau korang jenis cakap tak lalu nak makan pagi itu semuanya poyo poyo aje. Kasi nikmat perut anda untuk santapan pagi dengan hidangan nasi yang super power ini. Kalorinya lebih kurang aje dengan korang makan nasi lemak mahupun roti canai mamak tu. 

This is Awesome bro...






Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam