5 Villa Cantik dan Murah di Langkawi

5 Villa Cantik dan Murah di Langkawi

Langkawi sememangnya dah popular dengan orang tempatan malah orang luar negara pun dah kenal dimanakah terletaknya Langkawi. Ada juga segelintir pelancong tahu bahawa Langkawi adalah sebahagian daripada Thailand kerana sangat dekat dengan Koh Lipe ataupun Phuket. Tapi ternyata mereka silap sama sekali!

Kalau pergi ke Langkawi korang biasanya mesti booking hotel atau hostel kan? Kalau jenis advance sikit, akan booking Airbnb. Sebut pasal Airbnb ni, saya dah kumpul 5 Villa cantik malah murah berbanding dengan hotel-hotel 5 star ni. 

Kenapa saya memilih Airbnb? Ini kerana, kebanyakkan rumah atau villa yang dibina dan dijadikan host sememangnya cantik dan awesome! Kebanyakkan rumah pilihan ini telah dihiaskan dan dibuat renovation yang cantik dan elegan untuk menarik minat pengujung dan para pelancong.

Villa-villa ini biasanya terletak diatas bukit, berhampiran pantai dan mempunyai view yang terbaik untuk korang hayati. Harganya bermula sekitar RM200-RM500 semalam. Mungkin nampak mahal tapi ianya berbaloi pasal anda akan dapat akses pada keseluruhan rumah dan juga fasiliti yang ditawarkan pada rumah/villa tersebut. Biasanya tuan rumah akan sediakan dapur, balkoni, tandas yang mempunyai bathtub dan juga breakfast yang awesome!

Jom tengok antara villa cantik dan murah ditawarkan didalam Airbnb Langkawi ini.

1. Lighthouse Cottage, Tanjung Rhu

Terletak kira-kira 25minit daripada Lapangan Terbang Langkawi, The Host telah menyediakan dan menawarkan rumah yang dibina sendiri untuk tetamu menikmati suasana kampung di Langkawi.

Kediaman Lighthouse terletak di atas rumah jenis dupleks dengan pemandangan malam yang menakjubkan. Anda dapat menikmati suasana langit malam yang menakjubkan di malam hari yang dikelilingi oleh persekitaran kampung Melayu tempatan. Rumah ini juga tidak jauh dari pantai di mana anda juga boleh berjalan-jalan sekitar Pantai Tanjung Rhu dan melihat matahari terbenam. Sebuah pondok persendirian juga disediakan untuk tetamu rehat santai sekitar kawasan perumahan ini.

Terdapat 4 buah rumah Lighthouse Cottage ini, dan setiap bilik ini mempunyai berenda persendirian, sebuah dapur mini elektrik untuk memasak, tandas persendirian dan juga set coffee table untuk tetamu menjamu selera pada bahagian berenda dan melihat suasana kampung dari aras yang tinggi.

Harga bermula dari RM135.00









2. Ranis Lodge, Nyior Chabang

Ranis Lodge adalah tempat percutian luar bandar yang mempesona dikaki bukit Hutan Simpan Bukit Sawak. Tuan rumah berusaha untuk mewujudkan destinasi yang cantik dan sempurna untuk memberikan tetamu kami rasa sebenar rumah yang jauh dari bandar.

Lokasi luar bandar ini adalah sesuai untuk pencinta alam semula jadi dan sesuai untuk sesiapa yang sukakan kedamaian dan ketenangan. 

Ranis Lodge terdiri daripada 5 villa individu yang terletak di kawasan seluas 5 ekar. Ia adalah sebuah permata yang terpencil, jauh dari kawasan pelancongan yang sibuk, dibina dengan sempurna di kaki bukit yang dikelilingi oleh alam semula jadi.

Setiap penempahan villa, tuan rumah menyediakan sarapan pagi 6 hari seminggu kecuali hari Sabtu. Tetamu juga mempunyai akses ke kolam infiniti, kawasan The Balai iaitu sebuah lounge untuk bersosial dengan pengunjung lain.

SEtiap villa ini mempunyai sebuah bilik tidur dan katil king size. Ruang tamu dan dapur dicantumkan dengan konsep terbuka dan bilik mandi dalaman. Pada bahagian depan pula disediakan kerusi santai untuk tetamu menikmati permandangan dan udara dari bukit yang menyegarkan.

Lokasi yang tinggi ini memberikan pemandangan indah bukit-bukit dan landskap cerun hijau yang indah dengan pokok-pokok yang matang dan pohon bunga. Tuan rumah menjanjikan pengalaman penginapan yang terbaik di Langkawi jika menginap di sini.

Harga bermula dari RM350.00









3. Alamanda Villa, Mahsuri

Alamanda Villas Langkawi terletak di lokasi yang tenang dan indah dengan pemandangan menakjubkan ke lembah dan gunung. Matahari terbenam yang hebat dan dikelilingi dengan taman dan alam semulajadi yang indah. Ia terdiri daripada 4 vila tetamu.

Sebuah villa tropika yang mempunyai kelengkapan penuh terletak di Langkawi. Dilengkapi dengan 1 bilik tidur dengan penyaman udama, katil bersaiz Queen Size, pancuran air panas dan sejuk, ruang tamu yang lapang, dapur dan beranda dengan kolam infiniti komunal. Pemandangan lembah & sawah yang hebat.

Villa ini bersebelahan dengan kolam renang yang membolehkan anda menikmati permandangan sunset yang cantik dan terpesona sambil berehat. Selain itu, sekitar kawasan ini juga mempunyai 4 buah lagi villa dikaki bukit dan anda dibenarkan untuk mendaki untuk mendapatkan permandangan yang lebih hebat.

Pada bahagian tepi villa disediakan dapury ang penuh lengkap untuk tetamu memasak sendiri bersama keluarga atau yang disayangi. Tingkap dapur ini berhadapan dengan permadangan indah dan semestinya anda tidak akan melupakan percutian ini.

Harga bermula dari RM370.00







4. Paddy House, Mahsuri

Paddy House terdiri daripada koleksi enam buah rumah asli Melayu, yang semuanya ditemui di pulau Langkawi, dan dibina semula dengan dapur dan bilik mandi moden di dalam sebuah landskap tropika yang indah.

'Rumah Padi' ini adalah sebuah rumah kampung yang sangat tua dan tulen, berumur lebih dari 108 tahun. Anda dapat melihat bagaimana seni pertukangan kayu dan senibina asli disepadukan dengan kemas dan sempurna. Paddy House ini adalah pondok dikhususkan untuk tetamu yang ingin berbulan madu kerana kami menawarkan perkhidmatan terbaik dan juga privasi.

Rumah Melayu yang menawan ini merangkumi semua kemewahan barat, ruang tamu, katil king size dan sebuah dapur kecil. Terdapat pancuran, basuh tangan dan tandas dengan pancuran mandian tandas. Di berenda pula disediakan tempat berehat dan juga coffe table untuk tetamu menikmati permandangan kawasan jelapan padi Langkawi dengan suasana kicauan burung.

Pihak pengurusan juga menawarkan Candle Light Dinner serta BBQ dan juga perkhimatan room service seperti sarapan pagi, makan tengahhari dan juga minum petang.

Harga bermula dari RM370.00









5. Tanjung Rhu Villa, Tanjung Rhu

Villa ini terletak berhampiran dengan Pantai Tanjung Rhu dan kira-kira 25minit dari Lapangan Terbang Langkawi. Mempunyai beberapa bah villa dan cottage yang lain tetapi tuan rumah menjanjikan suasana privacy dan persendirian yang tidak bercampur dengan orang luar kawasan.

Dibina dengan senibina kotemporari dan urban, pasangan suami isteri ini nekad untuk menguruskan perkhidmatan hospitaliti ini kerana mencintai keindahan alam.

Rumah ini mempunyai dua tingkat dimana bilik tidur terletak pada bahagian atas yang mempunyai penghawa dingin. Pada bahagian bawah pula mempunyai dapur mini dan juga mini bar untuk tetamu menjamu selera.

Harga bermula dari RM180.00 








This is awesome bro...

Source : Airbnb.com/langkawi

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam