Lego Time : Porsche 911 (Icons)

Lego Time : Porsche 911 (Icons)

Akhir-akhir ini, banyak Lego telah diperkenalkan dengan hasil koliborasi dengan beberapa jenama dunia seperti McLaren, Mercedes, Ford, Bugatti malah Porsche. Ada banyak model Technic diperkenalkan cuma duit saja tak menyeru untuk membuat pembelian semuanya. Paling terbaru kali untuk tahun 2024 adalah BMW Motorsport!

Fenomena ini tercetus mungkin disebabkan atas permintaan atau strategik pemasaran Lego sendiri untuk menaikkan kembali populariti Lego. Malah, kebanyakkan set Lego kini dikeluarkan lebih kepada bapak-bapak bukan kearahan budak-budak lagi. Sesetengah Adult Lego menamakan diri mereka sebagai AFOL (Adult Fan of Lego).

Lego model Technic ini biasanya dikeluarkan 3-4 model setahun. Ada juga beberapa model berkaloborasi dengan movie yang dikeluarkan pada tahun tersebut seperti Avengers, Harry Potter dengan Star Wars. Terkini model yang boleh buat collection adalah model jenis Speed Champions seperti BMW, McLaren dan Mercedes.

Tahun lepas saya ada beli Lego Porsche 911 (Icons). Beli disebabkan saya pernah pasang Lego Porsche 911 RSR sama seperti dalam Game GT 6 Play Station. Asal cun kita beli, lepas pasang baru termenung!

Model Technic Icon ni ada 3 model kalau tak silap saya, Porsche, Ford dengan Chevrolet. 2 model tu macam tak berkenan dimata pastu mahai kemain! Jadi beli ikut kocek saja la...

Baca review Lego saya disini

Untuk model Porsche 911 ni, dia mempunyai 1458pieces, nampak banyak tapi tak begitu rumit macam model Ferrari GT dengan McLaren F1. Fuhhh yang tu 2 3 kali silap pasang pastu sakit jugak laa jari duk menekan.

Model kit yang ni macam sedikit senang dan tak rumit bila nak pasal axle dan suspensi dia. Mudah dan senang. Paling saya suka adalah seat. Seat cushion dia agak details lepas tu model kit ni korang boelh buat 2 conversion. Sama ada nak pakai bonet kosong atau nak pasang spoiler untuk nampak lebih sporty.

Bila photograph dari belakang... memang sexy baby lah citernya. Saya ambil masa 2 hari untuk pasang siap model ni. Kalau full focus rasanya 8jam dah boleh siap ni.

Orang cakap pasang Lego macam budak-budak, cer beli satu pastu pasang. Tengok level sabar dengan gigih anda nak pasang camno... Sekarang ni dah ada model Mercedes F1 macam McLaren F1 tu. Ni pun dah masuk wishlist. Tunggu kot-kot Raya ni ada sales ke kan.

Tapi apa-apa pun ianya adalah awesome! Korang boleh beli online atau walk-in store. Model ni bukan hot selling pun.

This is Awesome bro..!










Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam