Suhaimi Cafe, Ipoh Perak

Suhaimi Cafe, Ipoh Perak

Sebelum puasa haritu saya pergi ke Ipoh, sekembali kami dari Hatyai. Seperti kita ketahui, banyak kedai-kedai kopi telah wujud dalam bandar Ipoh lebih menarik, kebanyakkan kedai kopi ini menggunakan bangunan lama macam Litte Ipoh Cafe yang pernah saya pergi dulu.

Cuma kali ni saya pergi ke kedai biasa, atas alasan kononnya nak breakfast chinese style di New Hollywood, tapi masa saya pergi telah menjadi perdebatan status Halal pada kedai New Hollywood. Dah jatuh ke was-was, maka saya batalkan hasrat nak makan kat New Hollywood tu, jadi kami singgah di Suhaimi Cafe.

Suhaimi Cafe ni terletak di Taman Alkaff Ipoh, tak jauh pun dari Station ETS Ipoh. Kalau menapak dalam 15minit. Korang boleh membuat carian Suhaimi Cafe di google maps ni.

Kami datang seawal jam 0745am, ternyata orang dah mula beratur. Kedai bukak pada jam 0800pagi. Bukak je pintu terus masuk dan dapat tempat duduk. Style dorang, korang boleh tengok menu kat meja pastu order di kaunter. Makanan nanti akan dihantar mengikut nombor meja korang duduk tu.



Antara menu menarik kat cafe ni adalah kacang pool, mee rebus dengan roti benggali kari ayam dengan kopi ais dia. Maka saya telah membuat pesanan kacang pool, mee rebus dan pastinya vietnam kopi robusta.

Taste food dia saya rate 7/10. Kalau nak makan kacang pool bagi saya di Larkin tu tiada tandingannya. Sama juga dengan mee rebus, boleh cuba di Satay Warisan Muar. Anda pasti tidak kecewa.




Kedai ni korang jangan lepak lama-lama. Kesian orang duk beratur panjang tengah tengok korang makan tak bangun-bangun. Kedai ni tak sesuai untuk korang lepak lama-lama pasal ramai orang. Masa saya keluar pun orang beratur sampai selang 2 kedai. Memang famous betul kedai ni ye. 

Secara keseluruhannya, saya suka kopi vietnam dua. Tapi hangpa kena bersabar naa pasal kopi ni style mcm vietnam tu. Kena tunggu kopi disadur secara perlahan dan jatuh dalam cawan. Hasilnya tak banyak cukup untuk merasa kopi robusta. 

This is awesome gais!

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam