Bercuti ke Hong Kong - Day 2

Trip to Hong Kong - Day 2

Waktu pagi cuaca agak cerah dengan suhu 16C. Kami hanya mengambil light breakfast dalam bilik hotel saja dan terus menuju ke Victoria Harbour untuk melihat permandangan HK Island. Sila bergambar pada waktu pagi dan nikmati dengan kopi... memang awesome beb.... memang awesome..




So kami teros menuju ke HK Convention Center untuk perihal kami. Di sini juga mempunyai tarikan sendiri dimana anda boleh bergambar berlatar belakang HK Island dan juga Kowloon.

Jika anda ke HKCC ini, anda boleh menaiki HK Tram yang berharga HKD2.30 kemana jua destinasi. Menaiki tram ini memang syiok pasal kekerapa tram memang banyak. Macam lebih kurang bus 2 tingkat tetapi ianya adalah tram. Yela mane nak dapat kat KL kan... jadi jakun laaa kejap siap dok depan sekali tu....





Sesudah ride HK Tram, kami balik seula ke TST dan lunch di Ebeneezer's Pizzaria yang terletak di Lockhart Saya makan nasi beriani ayam bersama mango lassi berharga HKD80.00. Kedai ini ada mempunyai beberapa franchais di Kowloon dan HK Island. Terdapat status logo Halal dari International Committee. 





Pada waktu petang kami kembali ke TST dan menuju ke Avenue of Stars. Kat sini kiranya macam xde ape pon cuma  ada statue actor HK. Korang boleh ler bergambar dengan patung Bruce Lee dan beberapa lagi actor HK.


Lepas bergambor kami dinner di kedai aunty yang bersebelahan dengan hotel kami iaitu Hung Chinese Restaurant. Kedai makan ini dijamin halal dan terdapat cert juga beberapa gambor orang Malaysia yang parking port kat sini. Harga agak murah berbanding dengan kedai arab tu. 



Habis makan kami balik hotel mandi dan terus ke Victoria Harbour untuk tengok show Symphony of Light. Ape kebenda Symphony of Light ni boleh ler google dan tengok gambar dibawah. Saya kasi rating 3/10 untuk show ini pasal under expectation. Buat penat menunggu ajer dengan orang ramai gilossss.....



Habis show tu kami menuju sekali lagi ke Ladies Market untuk shopping barang yang kawan kirim. Naik train saja ke menuju ke Mongkok Station. Lepas habis shopping kami jalan kaki lagi ke Tsim Sha Tsui dan kali ni kami jalan kaki melalui Austin Road - Kimberly Road dan Cameron Road. Dah penat kami singgah supper di New Istanbul Kebab di Carnarvon Road. Kami order Chicken Supreme Piza 12" berharga HKD68.00. 



Habis makan ajer jalan kaki lagi menuju ke hotel dan terus tidor la beb...

Bersambung pada Day 3

Bercuti ke Hong Kong - Day 1
Bercuti ke Hong Kong - Day 2

Bercuti ke Hong Kong - Day 3

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam