Bercuti ke Seoul, Korea - Day 6

Bercuti ke Seoul,Korea - Day 6

Masuk hari ke-enam, nasi masih menjadi pilihan kami waktu breakfast. Kerana nasi adalah penyumbang karbohidrat untuk anda ketika shopping. muahahaha... 

Planning pagi nih adalah penutup untuk shopping dengan kata lain menipiskan wallet. Tempat pilihan adalah di Gangnam Underground Shopping Center. Sementara tu kami bersiar-siar di kawasan Itaewon pasal ternampak beberapa pokok mula berbunga. Apa lagi bergambar la, bukan hari-hari datang beb.



Kami bermula dari station Itaewon dan menuju ke Yaksu, dari station Yaksu kena buat interchange line 3 menuju ke station Express Bus Terminal. Kat sini ada sejarah pasal saya tertinggal beg susu Nazril di Station Yaksu. Mungkin disiplin orang Korea macam ala-ala Jepun, nasib baik beg ade bila patah balik... fuhhhh Alhamdulillah...

Apa ada di Gangnam Underground Shopping Center? Errrr... maca mlebih kurang Sungei Wang ajer... tempat dia memang besar, tapi rata-rata kedai jual barang yang sama. Macam boring ajer.. tapi shopping jugak!



Dah abis kat Gangnam kami sekali lagi ke Myeongdong dengan menaiki subway dari station Express Bus Terminal menuju ke Chungmuro, interchange dengan line 4 menuju ke station Myeongdong.

Tiba di Myeongdong cuaca sangat berangin, kesejukkan memang menusuk tulang dengan suhu 6C. Dorang sambung lagi shoppping di Myeongdong dan saya pula sibuk mencari food street dorang. Antara food street yang saya bantai adalah Kebab, Seafood dengan Banana Crips. 




Abis semua makanan ni saya sambung lagi lepak minum kopi di Coffeebean Tea Leaf di Forever 21. Agak lega sikit pasal ader warmer sambil layan kopi. Kat sini boleh jadi port untuk tunggu diorang spend time untuk shopping dengan tenang.



Sebenarnya saya silap percaturan sikit, patutnya selepas shopping di Gangnam tadi saya nak ke Lotte World di station Jamsil. Kat Lotte World ni ada department store besar dan Theme Park serta ada HardRock. Agenda untuk membeli baju hardrock Seoul terbantut pasal kecelaruan pemikiran. Baju hardrock is gone...

Abis settle shopping di Myeongdong kami terus pulang ke Itaewon. Menggunakan subway station Myeongdong dan interchange line 4 di station Samgakji. Terus ke Itaewon sambil menghabiskan baki waktu yang kami ada di Itaewon street.

Tiba di Guesthouse teros packing barang untuk balik, makin tebal pulak barang2... ingatkan bawa makanan dari Malaysia makin nipis... Ini adalah normal...

Bercuti ke Seoul, Korea - Day 1
Bercuti ke Seoul, Korea - Day 2
Bercuti ke Seoul, Korea - Day 3
Bercuti ke Seoul, Korea - Day 4
Bercuti ke Seoul, Korea - Day 5
Bercuti ke Seoul, Korea - Day 6
Bercuti ke Seoul, Korea - Day 7

This is Awesome dude...

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam