Pulau Kapas, Terengganu

Pulau Kapas, Terengganu

Last 2 week aku berhibur di Pulau Kapas, Marang Terengganu. Travel daripada KL mengambil masa  selama 6jam xde laa seksa sangat nak menyampainya ker Marang Terengganu.

Tiba di jeti Kapas di Marang, tros beli tiket feri yang berharga RM70 return dan anda perlu membeli tiket dua hala pasal kt pulau sana xada sape nak jaga kaunter untuk anda. Bravo!


Aku stay di Kapas Island Resort dan terus terang aku kasik rating 6/10 ajer atau 3star ajer. Disebabkan Pulau Kapas nih kecik dan xberapa banyak resort yang anda expect macam Hotel Concorde / Hotel Hilton. Tapi resort nih agak ok pasal harganya RM150/night dan tambah RM40 jika anda mahu meal package iaitu makan di Cafe Resort secara buffet untuk breakfast, lunch dan dinner. Kalu korang nak tau package yang lain atau chalet/resort yang korang leh pegi ker link yang aku attach source tu nant yer.








Kebanyakkan resort/chalet di Pulau Kapas menyediakan aktiviti laut mcm snorkeling, kayaking, candat sotong dengan scuba diving. Pada hari berkenaan ramai orang yang dtg ke Kapas utk candat sotong pasal bulan tengah mengambang. Aku plak baik aku candat sotong kat pasar ajer...

Survey utk harga makan dengan rental equipment disini sama seperti pulau2 yang lain, dan ada beberapa chalet bukak kedai makan dengan kedai runcit yang jual cekedis, air dgn brg keperluan.

Snorkeling kt kapas adalah berbaloi dan tip-top. Kalu korang ader google mask sendiri better bawak sendirik pasal korang leh snorkeling depan resort ajer tak payah nak sewa dah, air kt Kapas nih jernih gile dah sampai leh nampak ikan main kat kaki. Awesome!









Source : kapas.com.my

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam