Diana Bahijah - Wanita Mencari Pasal

Diana Bahijah - Wanita Mencari Pasal

Bulan yang lalu seorang manusia biasa iaitu Cik Diana Bahijah telah mengeluarkan kenyataan yang boleh dikatakan racism terhadap negeri Kelantan Darul Naim.

Kenyataan beliau ditulis didalam laman sosial Twitter yang mungkin tidak sehebat kenyataan politik semasa, akan tetapi kenyataannya menyentuh sensitivity rakyat jelata Kelantan. Beliau telah menulis dilaman sosial Twitter yang berbunyi "MINTAK2 DIJAUHKAN LA DRPD CALON SUAMI ORG PANTAI TIMUR ESPS KELANTAN.. TAK SUKA LA ORG KELANTAN NI.. PELIK2".

Hanya kenyataan yang simple ini mampu membuatkan segelintir daripada kami tersentap dan merasakan Cik Diana Bahijah ini sangat kurang asam sehinggakan boleh mengeluarkan kenyataan sebegini.

Difahamkan juga akaun facebook Diana Bahijah ini telah pun di-delete. Hummmm xpasti owner delete atau orang hi-jack masuk delete akaun beliau. Hahahahaha hampeh! Tapi akaun twitternya masih lagi aktif...

Berkemungmkinan budak nih mencari publisiti murahan atau berkata-kata sahaja, tak pasal2 harian Metro pulak yang kena memberi ulasan minggu yang lalu.

Sekarang nih dunia serba digital. Kamu Cik Diana Bahijah, setiap perkataan mungkin mampu membinasakan anda dan lebih teruk lagi jika keluarga anda terlibat kerana perbuatan kamu.

Tak semua orang Kelantan tu yang jahat, ada yang baik ada yang kurang, begitu juga di negeri anda. Malah anda juga ada sifat baik dan sifat yang kurang baik. Hati -hati lah yerr....

Kesimpulannya jaga perkataan anda dan tingkah laku supaya tiada pihak lain yang tersinggung. Allah Maha Adil dan Saksama...

Salam keamanan semua....




Source : facebook.com/ilovekelantan

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam